Prevádzkovateľ webu Rímskokatolícka cirkev Farnosť Turzovka, IČO: 31 912 362 ako prevádzkovateľ na účely ochrany osobných údajov

spracováva na tejto webovej stránke cookies nevyhnutné pre technické fungovanie webových stránok, ako aj pre analytické účely.

Minule:

Najdôležitejší a bytostne potrebný pre ľudstvo je manželský stav a z toho plynúci rodičovský stav.

Lenivci si chcú žiť pohodlne v „mama hoteli“.

Lenivosť vedie k vyhýbaniu sa rodičovským povinnostiam.

Deviaty prejav lenivosti – druhá časť: Lenivec zabúda na cieľ života

Každý živočíšny druh ma zakódovanú energiu na odovzdanie potomstva a udržanie druhu. Lenivý človek to zanedbáva. O tom bola prvá časť deviateho prejavu lenivosti.

Leňoch ide vždy cestou ľahšieho odporu, preto zabúda na cieľ života.

Na ulici, pod Domom sv. Martina v Bratislave, bola starodávna lekáreň. Počas štúdií som do nej rád chodil. Mala úžasný interiér s množstvom krásnych kelímkov (slovensky vraj téglik). Teší ma, že tieto priestory zrekonštruovali. Tam som sa stretol s týmto nápisom: Quidquid agisprudenter agas et respice finem. (Čokoľvek robíš, rob rozumne a mysli na koniec.) Citát pochádza zo zbierky príkladov Gesta Romanorum. Je to (malo by byť) heslo každého uvažujúceho človeka.

Naj cieľ:

Človek má aj večný - posledný cieľ! Je to túžba človeka po stálom živote, ktorý má zakódovaný od Stvoriteľa. Leňoch však nerozvíja, nepočúva túto „príťažlivosť nahor“.

Za pôsobenia v Banskej Bystrici ma pozvali na diskusiu do gymnázia. Bol som rád, že to bola nultá hodina; teda prišli tí, čo mali záujem. Jeden mladík sa prihlásil, že je ateista. Povedal som mu: Vy budete po čase veriacim, a dobrým veriacim. Trochu ho to, ako aj ostatných, prekvapilo. Vysvetlil som, že je dôležité nebyť ľahostajný, snažiť sa hľadať. Z pozície dnešnej témy by som povedal: Nebyť lenivý. Neviem či som bol „prorocký“, neviem o jeho ďalších osudoch.

Každopádne, lenivosť spôsobuje zanedbávanie náboženských motívov v konaní. A to je budúca téma.

Nabudúce: Desiaty prejav lenivosti; zanedbávanie náboženských motívov v konaní.